Tuesday, July 21, 2009

190709

ceta untuk mlm ni mmg agak melucukan hati aku...
ianya bermula selepas blik dr JJ (jaya jusco).. ieqa ngn el dtg umh ptg tu utk amek brg ieqa yg msih tetnggal.. mlm tu g pv amek buah-buahan (durian, manggis, rambutan) kt umh ieqa.. ieqa bgi SEbeg buah2 tu.. mmg agk berat gak la suma tu.. tlpas amek buah2 aku ngn k.jue pn jln la kuar pv nk blik ke umh.. sesmpynya aku ngn k.jue kt tepi 'white house', k.jue ckp "pya! jum kite g kt taman tu dl la.. kite mkn dl sket kt stu.. xla berat sgt nk bwk blik..".. aku pn ckp la "bley gak.. jum la"

sesmpynya kt taman (kt depan umh k.jue yg lama dl, blok A) aku ngn k.jue pn cri la tempat ddk yg terang sket.. kt bwh lmpu jln.. tgh2 mkn tu, aku ckp la kt k.jue "k.jue.. jgn buang kulit buah tu kt depan.. ad saksi npak kita kt sini..(tyme tu ad sorg pakcik ni kuar dr umh dia) kantoi la nti.."

kami pn buang la kulit2 buah tu kt belakang kerusi batu yg kami ddk tu.. taman tu dipisahkn dr pv dgn pagar dawai ngn pokok2 yg menyemak sepanjang pagar tu ja.. segala aktiviti org yg lalu lalang kt depan blok A tu, kami dpt dgr n npak.. (hahaha...)tetiba ja aku tepiki sesuatu yg jahat (9.05p.m).. (baling kulit tu msuk pv.. sbb tyme tu ad dak junior wt bising.. mengganggu konsentrasi btul!!) selepas sekian lama baling2 tu, agak boring la jgak.. tetiba ja ad org bejalan slow dkt ngn pagar tu.. tyme tu k.jue tgh mkn durian.. ulas tu abes g.. aku suro k.jua amek ulas yg baru n baling kt dlm pv.. hahaha.. k.jue aim btul2 kt dak yg lalu tu.. (agk2 depan dia ja kot).. hahaha.. kami pn dgr la dak tu menjerit "oih!! kuang ajar btul!!"
tyme tu aku ngn k.jue da keras perut gelak.. nk gelak kuat2 xley! tahan ja la.. smpy rasa nk tekuar blik buah2 tu pn ad gak..

lepas tu, keadaan jd biasa balik.. selang beberapa minit aku npak ad sebuah keta ni lalu.. nk kata slow, xla slow sgt.. laju pn xla sgt.. middle2 la.. aku mmg xbudget pa2 pn.. kna or x.. aku pn maen baling ja.. ingatkn keta tu da lepas.. tetiba bunyi "tung".. ulas durian yg aku balik tu kena kt keta tu.. bunyi tu ala2 cm tekena kt dianya bonet kot.. hahaha.. aku ngn k.jue pn apa g.. gelak la plak smpy keras perut g.. naseb baek la tyme tu fatin kol.. kalau x, xtw la bila nk stop..
hadoih!! penat gelak banyak2 ni....

No comments:

Post a Comment